LYST PÅ EN DRØMMESOMMER ELLER DRØMMEÅR SOM STUDENT I USA?

Brittingham Viking Organization utlyser nå to stipender:

THOMAS E. AND MARGARET C. BRITTINGHAM MEMORIAL SCHLARSHIP ($30 000)
THE APELAND VIKING SCHOLARSHIP ($10.000)

FOR STUDIER VED UNIVERSITY OF WISCONSIN-MADISON, USA, SOMMEREN 2009 OG SKOLEÅRET 2009-2010

Søknadsfrist: 13. februar 2008

Hvem kan søke?
For å søke må du ha fullført minst 3 års studier ved universitet eller høyskole innen juni 2009, og ikke være fylt 28 år i august 2009.

Hva dekker stipendene?
Stipendene er på hhv. $ 30.000 og $10.000 og skal dekke reisen t/r USA, studieavgift ved UW-Madison, kost og losji, samt noe lommepenger. Stipendiatene oppfordres til å reise i USA, og deler av stipendene er til dette formålet.

Hva kan du studere?
Stipendene gjelder kun for studier ved University of Wisconsin-Madison. The Apeland Viking Scholarship er knyttet mot studier innen kommunikasjon og PR, mens the Brittingham Viking Scholarship ikke er bundet til noe fagområde.
Som Apeland-stipendiat, vil du fordype deg innen kommunikasjon og PR i et svært anerkjent og prestisjefylt fagmiljø. Som Brittingham Viking-stipendiat, får du status som såkalt «special student» og kan velge mellom flere hundre kurs innen alle utdanningsretninger. Du kan komplettere dine kunnskaper, fordype deg i ditt fagområde, eller konsentrere deg om et nytt emne. For begge stipendene forventes det at du engasjerer deg aktivt i studentmiljøet i Madison.

Hva legges det vekt på?
Dette er ikke bare akademiske stipender. I tillegg til gode karakterer, er sosialt og politisk engasjement, samt tillitsverv og ledererfaring, kvaliteter vi er på jakt etter.

Hvordan søker jeg?
Skriv en fritt formulert søknad på engelsk på 1 side, hvor du forteller om deg selv, dine akademiske og personlige målsettinger, samt hvorfor du søker. Hvis du søker på Brittingham Viking-stipendet, fortell også om hvilket fagområde du ønsker å studere og hvorfor.
Legg ved CV på inntil 1 side, samt vitnemål og evt. attester du mener er relevante (disse kan leveres på norsk). Husk også å betale søknadsavgift og legge ved kvitteringen. Lever søknaden både i elektronisk format og hard copy. De som blir innkalt til intervju, blir kontaktet snarlig etter søknadsfristens utløp. Mer informasjon om organisasjonen finner du på http://www.uwalumni.com/brittingham-viking

Kan jeg søke på begge stipendene?
Ja, men vær klar over at The Apeland Viking Scholarship kun er for fagfeltet kommunikasjon og PR. Hvis du ønsker å søke på begge stipendene, spesifiser dette i søknadsbrevet ditt.

Spørsmål vedrørende stipendene kan rettes til Therese Alfsen, tlf. +47 92425149 (e.kl 17), eller bvo.norway@gmail.com
Søknadsavgift på NOK 150 betales til:

The Brittingham Viking Organization v/ Jon Dugstad
Kontonr: 9710 34 64505. Merkes: «Brittingham Viking Scholarship»
Elektronisk søknad sendes til: bvo.norway@gmail.com

Søknaden (hard copy) sendes til:

The Brittingham Viking Organization
v/ Therese Alfsen