2X Religion på Kvarteret

Studentersamfunnet opplyser:

På førstkommende torsdag (23.02) er det to debatter som sikkert er interessante for religionsstudenter.

Kl. 19.15 er det debatt i storelosjen om STATSKIRKEN i regi av Studentersamfunnet i Bergen. Panelet består av biskop Hagesæther, en teolog fra Norsk Lærer Akademi som er spesialist på kirkehistorie og studentpresten ved UiB, Morten Lystrup. Hvor går kirken etter et eventuelt skille fra staten? Hva med folkekirken?

Medlemskap koster 30 kr. og er obligatorisk, billett til møtet koster 20.

Kl 21 arrangerer Bergens religionskritiske Forening et kritisk møte om «intelligent design» i speilsalen på Kvarteret. Kan Bibelen ha rett i at verden ble skapt av en allmektig Gud på seks dager? Er teorien om Big Bang og Darwins evolusjonsteori vitenskapelig holdbare? Bernt Th. Walther, professor ved Molekylærbiologisk Institutt, UiB, Knut-Willy Sæther, rektor ved Danielsen Intensivgymnas og Jan Haugland, cand. philol. i religionshistorie fra UiB

Dette møtet koster 30 kr.

PS: en viktig presisering er at de to møtene vil ha veldig forskjellig vinkling, og at Studentersamfunnet på ingen måte vil ha samme profil på møtet sitt som BRF.