Kjønn og Religion

Dersom du er interessert i kjønnsperspektiver innenfor religion-/kulturvitenskap, kan kanskje dette arrangementet være relevant for deg:

Filosofisk institutt arrangerer fagdag for idéfagsstudentene førstkommende fredag med temaet «Kjønn og religion». Studenter som ikke er tilknyttet selve bachlorprogrammet oppfordres også til å komme.

Fagdag for idéfagsstudenter
(filosofi, kulturvitenskap, litteraturvitenskap og religionsvitenskap)

Tema: Kjønn og religion”

Sex, nattverd og menneskerettigheter. Den katolske kirken og menneskerettighetene
Dag Øistein Endsjø, førsteamanuensis, Seksjon for religionsvitenskap

Religion og kjønn i religionsvitenskapen
Lisbeth Mikaelsson, professor, Seksjon for religionsvitenskap

En helvetes idéhistorie
Nils Gilje, professor, Seksjon for kulturvitenskap

Det vil bli debatt mellom innleggene ledet av Paola de Cuzzani, professor, Filosofisk institutt. Her håper vi flest mulig av de fremmøte vil delta

Tid og sted:
Fredag 24. november, kl. 12.15
Aud. D, Sydneshaugen skole

PS! Også studenter fra andre fag er hjertelig velkomne til å høre på innleggene og delta i debatten!!

Dette er en gylden sjanse for de som har lyst til å forbrede seg på kjønnsspørsmålet som (nesten helt sikkert ;)) vil dukke opp på RELV101 eksamen.