informasjon angående opptak til RELV201

Adgangsbegrensning på RELV201

Seksjon for religionsvitenskap har utarbeidet et nytt faglig og didaktisk opplegg i RELV201. For å gjennomføre det nye opplegget må det foretas opptak til emnet grunnet ressursmessige hensyn. Adgangsbegrensningen innføres i første omgang som en prøveordning over 4 semester. Seksjonen vil ta hensyn til studenter som ifølge utdanningsplanen skal ta RELV201 våren 2007. Vi ber studenter som ifølge utdanningsplanen skal ta RELV201 våren 2007 skrive dette i søknaden til seksjonen. Opptakskriteriene og søknadsfrist er:
Emnet har plass til 36 studenter.

Opptakskriterium:
1. Førstesemesterstudiet skal være avlagt
2. Studentene skal ha tatt RELV101 samt to andre emner i religionsvitenskap (alternativene er RELV102, RELV103, RELV105 eller RELV202)
3. Et karaktersnitt på C i religionsemnene (RELV101 samt to andre religionsemner)

Søknadsfristen er 15.01.07. Søknaden skal inneholde informasjon om navn og studentnummer, hvilke religionsemner som er avlagt og karakterer på disse. Søknadene skal sendes elektronisk til krr@hffa.uib.no.

Studentene vil få svar på søknadene fredag 26.01.2007.

(Som overgangsordning vil de studentene som ifølge utdanningsplanen skal gjennomføre RELV201 våren 2007 bli prioritert i denne omgang).