Tverrfaglig studentkveld

Førstkommende Onsdag 14. november kl. 18.00, arrangerer instituttutvalget ved AHKR (Arkeologi, Historie, Kulturvitenskap og Religionsvitenskap) tverrfaglig studentkveld. Hovedformålet med kvelden er å legge et grunnlag for et tett tverrfaglig studentsamarbeid ved det nye instituttet.

Alle studenter fra alle fagområdene er velkommen til et uformellt kveldsarrangement, hvor 2 representanter fra hver studentgruppe kort skal presentere sitt fagfelt. Etter hver presentasjon åpnes det for en kortere spørsmålsrunde.

Vi avslutter den rent faglig delen av arrangementet med en diskusjons-runde/idemyldring om hvordan dette samarbeidet kan og bør se ut. En idé vi har drøftet innad i utvalget, er å møtes rimelig tidlig neste semester til et symposium med en litt mer spesifikk tilnærmingsmåte. Tanken er at vi blir enige om et tema (eks: materialitet) på forhånd, som da skal drøftes ut i fra de forskjellige fagfeltenes perspektiver.

Etter dette fortsetter vi kvelden på stedet (med medbrakt drikke) før vi eventuelt går i samlet flokk, nyfrelste på samarbeidstanker, ut på byen. Forhåpentligvis kan dette bli både et faglig og sosialt møtepunkt for studenter ved det nye instituttet.

Onsdag 14 november kl 18.00, i Seminarrom 1 (Øisteinsgate 3).

Vel møtt!

Én kommentar til «Tverrfaglig studentkveld»