BRS – om dommedagsprofetier

I paneldebatten i dag, kom det opp et tema om hvorvidt kritikk mot religion har en plass i religionsvitenskapen.
I mailen min tikket det i dag også inn en mail fra Lars Arne Jordanger fra Bergen Religionskritiske Studentforening…:
«Hei,

Eit lite tips: Måndag 10. mars arrangerer BRS eit føredrag med temaet dommedagsprofetiar. (Sjå vedlegg for detaljar.)
Dette er kanskje av interesse for dykk som studerar religionsvitskap?»

Måndag 10.03.08 – klokka 19:00, Fosswinckels gt. 6 (SV-fakultetet)
DOMMEDAG

Dommedag... Spesielt Jehovas Vitner har gjennom mange år markert seg ved å fremholde spesielle datoer for verdens undergang.Når de har feilet, har de simpelthen gått videre med en ny dato…Jan Haugland, som har hovedfag i religionshistorie, vil fortelle om slike dommedagsprofetier.

Fri inngang for alle interesserte.

Med fagkritisk dag i mente, ser vi her en religionsviter, som holder et foredrag i regi av en religionskritisk forening.

Det kan også være interresant å møte opp med tanke på arrangementet vårt på Tirsdag, hvor BRS kommer på besøk hos oss. Her får vi se BRS i egne «omgivelser». Om noen finner det interresant å ta en liten tur ned og se hva de driver på med, så er vi ihvertfall invitert.

Én kommentar til «BRS – om dommedagsprofetier»

1. I see you don’t monetize uib.no, don’t waste your traffic,
    you can earn additional cash every month with new monetization method.
    This is the best adsense alternative for any type of website (they
    approve all websites), for more info simply search in gooogle: murgrabia’s tools