Filmklubb: Jesus Camp

Title: Filmklubb: Jesus Camp
Location: Auditorium B, Sydneshaugen skole
Link out: Click here
Description: Fagutvalget sin filmklubb inviterer til visning av Jesus Camp (2006) 15. februar kl 1815 i auditorium B på Sydneshaugen skole.

Fagutvalget for religionsvitskap arrangerer filmklubb annakvar måndag for alle religionsstudentar og andre som interesserer seg for religion ved UiB. Her vil me visa filmar som kan vera interessante for deg som religionsstudent, men fokus er først og fremst på at me skal gjera noko kjekt saman. Etter filmvisningane vert det fagøl på ein av byens serveringsstader. Me håpar å sjå deg der!

Om dagens film, Jesus Camp (saksa frå magpictures.com):
«A growing number of Evangelical Christians believe there is a revival underway in America that requires Christian youth to assume leadership roles in advocating the causes of their religious movement.

JESUS CAMP, directed by Heidi Ewing and Rachel Grady, directors of the critically acclaimed The Boys of Baraka, follows Levi, Rachael, and Tory to Pastor Becky Fischer’s «Kids on Fire» summer camp in Devil’s Lake, North Dakota, where kids as young as 6 years-old are taught to become dedicated Christian soldiers in «God’s army.» The film follows these children at camp as they hone their «prophetic gifts» and are schooled in how to «take back America for Christ.» The film is a first-ever look into an intense training ground that recruits born-again Christian children to become an active part of America’s political future.»
Start Time: 18:15
Date: 2010-02-15